כך תאריכו את חיי הפרח

זמן קריאה: 4 דק'

כך תאריכו את חיי הפרח

זמן קריאה: 4 דק'

כשפרחים מגיעים אל החנות, הם מקבלים את השירות הטוב ביותר. הרתחה במים חמים, קיטום הגבעול בצורה נכונה ואגרטל מותאם לפרח. חיי הזרים תלויים מאוד באופן הטיפול בפרחים עצמם. הצלחתם להאריך את חיי הפרח? יש! תחושת ניצחון!
מה עם אלו שמנהלים מערכת יחסים ארוכה עם סחלב? 😉
כן כן, לא שיקרנו! ניתן להאריך את חייו של הפרח.
לא מספיק להשקות את הזר ולהניחו באגרטל במרכז השולחן.. יש מספר צעדים פשוטים, שגם אתם יכולים לבצע בביתכם ולזכות בעוד מספר שבועות של פריחה מקסימה בסלון.

ראשית כל, הכי קל לעצור בצומת ולקנות פרחים מהבחור שעומד שם עם זרים גדולים ומרשימים- האמת היא שהפרחים האלו עומדים בשמש, בטמפרטורה לא נכונה, וללא אחוזי הלחות שהם דורשים. לכן פרחים אלו מועדים לנבול.

גזרו ושמרו:

  • רכשו את הפרחים שלכם בנקודות מכירה מסודרות הנותנות לפרח את התנאים אותם צריך.
  • טרם הכנסת זר הפרחים אל האגרטל נקו היטב את האגרטל והסירו את שאריות האבק שהצטברו..
  • חיתוך קצוות הפרחים- קיבלתם זר יפהפה, חשוב מאוד לחתוך את קצותיו של הפרח על מנת להעניק לו חיות והרחת הלכלוכים שנדבקים אל הגבעול. אל תדאגו, אין צורך בסרגל. חיתוך אלכסוני ישאיר את שטח הפנים רחב יותר וכך הפרח יספוג יותר מים.
  • הסירו עלים מיותרים שסתם תופסים מקום ומנפחים את הזר בלא סיבה. מעבר לכך- עלים השוכבים במים גורמים לריקבון מהיר יותר של זר הפרחים.
  • אחד הטיפים החשובים ביותר אם לא הכי – מים צחים ונקיים. אין צורך במים מינרלים כמובן, מיי ברז מעולים וכמובן אם אתם בעונת חורף, השאירו על עדן החלון כוס ריקה כדי לספוג מיי גשמים- זה יהיה מופלא!
  • החלפת המים באגרטל הפרחים יכולה להתבצע אחת לשלושה ימים, בקיץ רצויה השקייה אחת ליום ולחדש את החתך האלכסוני בקצוות הגבעול.
  • כמו שאנו רעבים, גם הפרח רעב וזקוק למזון – בואו ננפץ את המיתוס! כפית סוכר וכפית אקונומיקה בתוך האגרטל יקצרו את חייו של הפרח.

הסוכר גורם לבקטריות במים (סוכר ניתן אך ורק על ידיי מגדלי הפרחים בצירוף תמיסות מיוחדות).
האקונומיקה שורפת את הפרח, חבל! עדיף לא לשים בכלל. חנות פרחים טובה תספק שקית עם חומר מיוחד בעבור הפרח הקטוף לבית הצרכן.

  • כמובן שלא שוכחים את השמש היקרה מכל- האמא של הטבע, הניחו את האגרטל במקום מואר, לא בשמש ישירה אלא במקום מואר מספיק שיאיר על הפרח

לעוד טיפים- פנו אלינו לחנות הפרחים בחיפה, או במספר – 04-833-4904

בודק...